Smagračio gedimo požymiai kuriuos atpažinę užkirsite kelią stipresniems gedimams

smagracio gedimo pozymiai

Trumpai tariant, automobilio smagratis yra mechanizmas, sugeriantis sukamąją energiją iš variklio. Smagratis padeda sumažinti vibracijas ir veikia kartu su sankaba norint perjungti pavarą. Smagratis atlieka labai svarbią funkciją valdant automobilį ir svarbus vairavimo komfortui, tačiau kaip ir bet kuri kita automobilio dalis nėra amžina. Artėjant šios autodetalės funkcionavimo pabaigai dažniausiai atsiranda tam tikrų simptomų. Būtent šiame straipsnyje ir pateiksime, kokie yra pagrindiniai smagračio gedimo požymiai.

Sankabos, pavaros praslydimas

Šis gedimo požymis neleidžia iš žemesnės pavaros perjungti į aukštesnę arba perjungus į aukštesnę grįžta atgal į žemesnę, taip pat lėtai didėja greitis, ypač važiuojant į įkalnę. Šie požymiai greičiausiai rodo susidėvėjusius smagračio frikcinius antdėklus, stiprią jų trintį ir alyvos nuotėkį, užterštumą. Minkštas, lengvai minamas sankabos pedalas arba vėluojantis sankabos darbas po pedalo atleidimo – labiausiai atpažįstami sankabos praslydimo požymiai.

Smagračio vibracija

Tuo metu, kai minate sankabos pedalą ir jaučiate vibraciją ar girdite keistą garsą, tai gali būti smagračio gedimo požymiai. Vibracija dažniausiai juntama automobilio dugne ar apačioje. Vibracija atsiranda dėl smagračio spyruoklinio tvirtinimo mechanizmo gedimo, todėl minant sankabos pedalą yra juntamas drebėjimas.

Degėsių kvapas

Juntamas degėsių kvapas taip pat gali būti vienas iš požymių, kad sankabos gyvavimo laikas eina į pabaigą. Kvapas gali atsirasti, kai sankaba dirba be reikalo, pavyzdžiui, įminamas sankabos pedalas kartu su greičio pedalu. Tokiu būdu sankaba yra kaitinama (deginama), dėl to ir kyla degėsių kvapas. Taip pat
tai galima pajausti, kai sankaba gauna didelę apkrovą, tempiant kitą automobilį ar sunkią priekabą. Sunerimti vertėtų, jeigu šis požymis atsiranda įprasto kasdienio vairavimo metu.


Į ką dar vertėtų atkreipti dėmesį

Tai yra trys pagrindiniai sankabos ir smagračio gedimo požymiai, tačiau pasitaiko ir kitų simptomų, kurie gali įspėti apie būsimą problemą, nors jie ir ne visada yra tiesioginis smagračio gedimo rezultatas.

Gali pasireikšti pavėluotas sankabos darbas, kai įmynus sankabos pedalą sudirba tik pedalą beveik visai atleidus, arba juntamas prastas sankabos darbas jį atleidžiant. Taip pat gali pasigirsti švelnus trinties garsas perjungiant pavaras ir vėliau gali būti sunku įjungti pirmąją pavarą. Šį garsą ne retai sukelia išminamasis guolis, reikalingas slopinančiai spyruoklei aktyvuoti, arba paleidimo šakė, kuri užtikrina išminamojo guolio judėjimą. Tačiau pasitaiko atvejų, kai problema kyla dėl blogo alkūninio veleno darbo.

Sankabos čirškėjimas ar kalenimas taip pat gali būti smagračio gedimo požymiai. Dažniausiai sankabos skleidžiami čežėjimo garsai yra susiję su sankabos disku, tačiau nelygus ar pažeistas smagračio paviršius gali būti ir problemos židinys.

Smagračių yra įvairių tipų, jie naudojami skirtingų markių automobiliuose, bet visų jų simptomai yra labai panašūs. Prastas mechanizmų ir kitų automobilio detalių darbas gali pakenkti stipriau ir pareikalauti didesnių išlaidų, jeigu yra laiku nešalinamas gedimas, todėl labai svarbu ir naudinga šiuos ankstyvo gedimo simptomus atpažinti.

Jeigu įrariate smagračio ar sankabos gedimo požymius siūlome kreiptis į MB „Autorobi” autoservisą Kaune, kuris įvertins galimą gedimą ir prireikus pakeis sugedusias dalis.


Žemiau galite pasižiūrėti video kaip veikia sankaba

https://www.youtube.com/watch?v=devo3kdSPQY