Problemos dėl automobilio salono šildymo kelia didelį diskomfortą, ypač jeigu automobilį vairuojate žiemą, kai užvedate automobilio variklį ir tikitės kuo greičiau sušilti. Tačiau, kad ir kiek laiko truktų jūsų kelionė, tikslą tikriausiai pasiekiate sušalęs ir suirzęs. Tikrai nesinori, kad tokios dienos dar tęstųsi, todėl šiame straipsnyje apžvelgsime priežastis, dėl kurių kyla ši problema, ir aptarsime, kaip galima ją greičiau išspręsti.
Nepakankamas aušinimo skysčio kiekis, blogai veikiantis termostatas ar neveikiantis salono šildymo radiatorius – tai pagrindinės priežastys, dėl kurių automobilio salono nepasiekia šiluma. Kad būtų lengviau suprasti, kaip galime tai išspręsti, pažiūrėkime, kaip apskritai veikia šildymo sistema.
Paleidus variklį, aušinimo skystis cirkuliuoja aplink variklio vidines detales. Variklis generuoja karštį, kurį aušinimo skystis absorbuoja, kad variklis neperkaistų. Šylantis skystis cirkuliuoja tarp variklio ir salono šildymo radiatoriaus. Ventiliatorius šiltą orą pučia pro radiatorių į automobilio saloną. Sistema atrodo paprasta, tačiau yra dar keletas komponentų, kurie gali daryti ženklią įtaką šildymo procesui, – apie juos plačiau straipsnyje.
Pagrindinės priežastys, dėl kurių šiluma nepasiekia automobilio vidaus
Žemas aušinimo skysčio lygis
Patikrinkite aušinimo skysčio lygį, kai variklis yra šaltas. Atidarykite skysčio rezervuarą ir žvilgtelėkite, galbūt jis tuščias. Įpilkite aušinimo skysčio iki normos, kuri dažniausiai yra parodyta ant pačio bakelio arba bakelio kamščio. Kadangi aušinimo skystis yra pagrindinis šilumos šaltinis, palaikantis šildymo sistemą, jo trūkumas neleis pasiekti šilumos kiekio, reikalingo karštam orui pūsti. Pavažiuokite, leiskite varikliui sušilti ir stebėkite, ar pradėjo pūsti šiltesni orą. Varikliui atvėsus patikrinkite aušinimo skysčio lygį, galbūt yra nuotėkis, dėl kurio jis palaipsniui mažėja. Kaip galima rasti skysčio nuotėkį, aprašėme straipsnyje „Blogos variklio tarpinės gedimo požymiai“.
Blogai veikiantis termostatas
Termostatas leidžia varikliui greičiau pasiekti darbinę temperatūrą ir ją palaikyti, kad variklis neperkaistų. Kai variklis šaltas, termostatas yra uždarytas ir neleidžia aušinimo skysčiui cirkuliuoti per aušinimo radiatorių, esantį automobilio priekyje.
Cirkuliuodamas tik aplink variklį ir salono šildymo radiatorių, skystis greičiau šyla, ir tai mes pajaučiame automobilio viduje. Tačiau, kas atsitinka, jeigu termostatas blogai veikia ir yra visada atsidaręs? Tokiu atveju skystis cirkuliuoja per aušinimo radiatorių net esant šaltam varikliui. Variklis pradedamas aušinti dar tada, kai yra šaltas, būtent todėl varikliui sušilti gali prireikti ilgo kelio arba visai nepavykti pasiekti darbinės temperatūros.
Daug liūdniau gali baigtis, jeigu termostatas yra užstrigęs ir neatsidaro. Uždaras termostatas neleidžia skysčiui pasiekti aušinimo radiatoriaus, kur būtų atvėsintas, ir variklis labai greitai perkaista. Plačiau apie termostatą, jo gedimo požymius ir apie tai, kaip jį galima patikrinti, skaitykite „Pavojingi termostato gedimo požymiai„.
Užsikimšęs šildytuvas
Dar viena priežastis, kodėl salono nepasiekia šiluma, – tai užsikimšęs salono šildymo radiatorius. Priežastimi tampa per ilgą laiką susikaupusios nuosėdos, kurios ilgainiui užkemša siaurus kanalus, arba dulkės, kurios nusėda pečiaus viduje ir trukdo šiltam orui pasiekti vidų.
Jei šiluma salono nepasiekia dėl susikaupusio purvo ir dulkių, reikės pasiekti patį pečių ir jį išvalyti. Priklausomai nuo automobilio modelio tai gali būti labai sudėtingas ir kruopštumo reikalaujantis darbas, kadangi norint pasiekti pečiaus vidų ar jį išimti reikės nuimti daug interjero detalių.
Jeigu radiatorius yra užsikimšęs dėl viduje susidariusių nuosėdų, galima bandyti jį išplauti. Yra būdas, kuris, tikėtina, padėtų išplauti nuosėdas iš radiatoriaus, tačiau negarantuoja ilgalaikio rezultato, apie tai plačiau skaitykite straipsnyje – „Kaip išplauti automobilio salono radiatorių„. Priešingu atveju, radiatorių teks pakeisti nauju.
Salono ventiliatorius
Ventiliatorius reguliuoja oro srauto stiprumą, kuris yra pučiamas arba pro šylantį radiatorių, arba iš lauko. Iki visiško sugedimo ventiliatorius gali pradėti skleisti keistus garsus, arba nepajėgti pūsti oro, kuris pasiektų saloną.
Sugedus ventiliatoriui, automobilio salone nejausite nei šalto, nei šilto oro, negirdėsite jokio garso, nepriklausomai nuo to, į kokią padėtį nustatytumėte pučiamo vėjo stiprumą. Retesniais atvejais problema gali būti ne pačiame ventiliatoriuje, tačiau gali kilti dėl elektros gedimo. Daugelyje modelių pakeisti salono ventiliatorių nėra sudėtinga ir nereikia specialių įrankių.
Sklendžių reguliatoriai
Automobilio pečiuje yra sumontuotos sklendės, pro kurias oras patenka į automobilio vidų. Sklendes valdo reguliatoriai – tai maži varikliukai, keičiantys sklendžių padėtį priklausomai nuo to, kokią temperatūrą ar pučiamo oro stiprumą nustatome automobilio viduje. Reguliatorių dažnai būna keletas ir kiekvienas jų atsakingas už tam tikrą oro srauto kryptį ir stiprumą. Sugedęs reguliatorius gali užstrigti vienoje padėtyje arba nuolatos atsidarinėti.
Gedimo priežastimi tampa arba potenciometras, esantis reguliatoriaus viduje, arba susidėvėję sklendžių atsidarymo dantračiai, kurie laikui bėgant sudyla. Reguliatoriaus gedimo požymius gali išduoti skleidžiami garsai reguliuojant šilumą, oro srautą ar klimato zoną. Nustatykite oro srautą ant maksimalios padėties ir pridėkite ranką prie angų, pro kurias pučia orą. Įsitikinkite, kad sklendes automobilio viduje visiškai atidarytos. Jeigu vienoje iš angų nejaučiate pučiamo oro arba, palyginus su kitomis, jis yra labai silpnas, tikėtina, kad kažkuris reguliatorius yra užstrigęs.
Prakiuręs šildytuvas
Prakiuręs salono šildymo radiatorius netenka reikalingos šilumos, kuri pasiektų automobilio vidų. Tikriausiai jausite tik šiek tiek šiltą arba šaltą orą, pučiantį pro angas. Pagrindiniai požymiai – tai rasojantys automobilio langai, saldus aušinimo skysčio kvapas automobilio salone ir nuolatinis aušinimo skysčio trūkumas. Jeigu variklio temperatūros rodyklė pasiekia optimalią temperatūrą, tačiau šilumos salone vis tiek nejaučiate, – tai dar vienas galimas požymis. Jeigu visi požymiai sutampa, pakeiskite radiatorių nauju, ir problema bus išspręsta.
Problemos dėl valdymo bloko
Sunku nusakyti požymį, pagal kurį galima tiksliai atpažinti valdymo bloko gedimą, tačiau vienas iš galimų, kai temperatūros ar vėjo padėtis nekinta, kad ir kiek bandote reguliuoti. Kai kuriuose automobiliuose valdymo blokai turi atskirus jungiklius, kuriuos galima išimti ir pakeisti. Tiksliai diagnozuoti bloko ar jungtuko gedimą padėtų žmogus, gerai išmanantis elektrą.
Tai yra pagrindinės priežastys, dėl kurių šiluma nepasiekia automobilio vidaus. Tikimės, kad aprašyti požymiai leis jums kuo tiksliau identifikuoti problemą ir ją išspręsti. Jeigu vis dėl to kyla abejonių, neskubėkite pirkti detalių ir jas keisti, pasikonsultuokite su specialistais, kurie išmano automobilio aušinimo-šildymo sistemą. Linkime sėkmės!