Pagrindiniai išsikrovusio akumuliatoriaus požymiai:
Prietaisų skydelyje šviečia akumuliatoriaus lemputė, kuri praneša apie silpną akumuliatorių.
Salono apšvietimas pritemsta arba šviečia blankiai. Tai gali būti dėl silpno akumuliatoriaus arba blogo kontakto.
Bandant paleisti variklį yra girdimas sunkus ir lėtas starterio darbas.
Starteris variklio neprasuka, tačiau yra girdimas taksėjimas, kurį sukelia starterio cilindrinė ritė (solenoidas). Šiuo atveju akumuliatorius yra per silpnas prasukti variklį, tačiau elektros srovės užtenka, kad suveiktų solenoidas.
Norint įvertinti akumuliatoriaus būklę, jums bus reikalingas voltmetras arba multimetras. Tai paprastas ir nebrangus elektros įtampos matavimo prietaisas, kurį galite įsigyti elektronikos prekių parduotuvėje.
Turint multimetrą savo rankose, svarbu nustatyti teisingą kanalą įtampai matuoti. Įtampa yra matuojama voltų skalėje, kurią galite matyti ant voltmetro pažymėta raide V (žr. pav.).
Nustatykite ant 20v – to visiškai užteks išmatuoti akumuliatoriaus įtampai.
Multimetras turi du laidus, dažniausiai vienas yra raudonas, o kitas – juodas. Įsitikinkite, ar paties multimetro kanaluose teisingai prijungti laidai. Prijunkite raudoną laidą prie baterijos (+) terminalo, o juodą prie (-), gerai įkrautas akumuliatorius turi rodyti 12,4–12,8 voltų įtampą. Jeigu matote neigiamą reikšmę, pavyzdžiui, -12,2, vadinasi, supainiojote baterijos terminalų puses, todėl tiesiog sukeiskite laidus vietomis.
Ar užtenka 12 voltų norint paleisti variklį?
Jeigu baterija rodo 12 voltų, tikimybė paleisti variklį yra mažesnė kaip 50 %. Jeigu matote mažiau kaip 12 V, vadinasi, akumuliatorius yra visiškai išsikrovęs.
Gera įtampa dar ne viskas
Pakankamos įtampos rodmenys dar nereiškia, kad akumuliatorius yra geros būklės. Dar vienas galimas būdas patikrinti bateriją yra sukti starterį ir matuoti įtampos kritimą. Paprašykite kito asmens pagalbos, kad jis suktų užvedimo raktelį, kol matuosite įtampą. Prieš testą atjunkite degimo ritę arba išimkite kuro tiekimo sistemos saugiklį, kad variklis neužsivestų, o kai starteris sukasi, matuokite įtampą. Jeigu įtampa nukrenta žemiau kaip 9 V, baterija yra prastos būklės.
Generatoriaus krovimas
Norint patikrinti, ar generatorius gerai krauna bateriją, paleiskite variklį ir matuokite įtampą. Jeigu krauna gerai, įtampa turėtų pakilti iki 13,7–14,7 V.
Kitos galimos blogo įkrovimo priežastys.
Prasta laidų būklė
Nors laidai iš išorės gali atrodyti nepažeisti, tačiau viduje būna sutrūkinėję. Dėl šios priežasties baterijos nepasiekia reikalinga įtampa ir elektros srovė, kuri jį įkrautų. Taip palaipsniui akumuliatorius yra iškraunamas.
Akumuliatorius greitai išsikrauna
Dar viena išsikraunančio akumuliatoriaus priežastimi gali būti elektros srovės nuotėkis. Tai nutinka, kai vienas iš daugelio elektros komponentų naudoja elektrą, nors iš tiesų turėtų būti „miego būsenos“. Daugeliu atveju priežastimi tampa blogai sujungti laidai jungiant automobilyje naują aparatūrą ar kitą elektroniką. Kartais tokį gedimą sudėtinga nustatyti net patyrusiam elektrikui.
Korozija
Jeigu baterijos terminalai, kontaktai yra paveikti korozijos, gerai juos nuvalykite ir patikrinkite, ar baterija sandari ir neleidžia skysčių. Baigę valyti, gerai uždėkite laidų gnybtus ant baterijos ir juos priveržkite. Taip pat užtikrinkite, kad aplink akumuliatorių nesikauptų drėgmė.
Akumuliatoriaus amžius
Naujas akumuliatorius apytiksliai tarnauja iki penkerių metų. Po tiek laiko verta pasitikrinti akumuliatoriaus būklę. Gali būti, kad teks jį dažnai krauti, o atėjus žiemai bateriją teks pakeisti nauja.