Kuro slėgio reguliatoriaus gedimo požymiai, kas atsitinka automobiliui jam sugedus?

Kuro slėgio reguliatorius – tai komponentas, naudojamas įvairių formų vidaus degimo varikliuose, tačiau norint atpažinti kokie yra blogo kuro slėgio reguliatoriaus gedimo požymiai būtina suprasti, kokią funkciją jis atlieka.

Iš pavadinimo galima suprasti, kad tai komponentas, kuris padeda reguliuoti tiekiamo kuro slėgį sistemoje. Nors yra visuose vidaus degimo varikliuose, tačiau išvaizda gali skirtis, priklausomai nuo pačio variklio dizaino, nes skirtingi varikliai reikalauja skirtingo kuro kiekio. Blogas kuro slėgio reguliatorius dėl nepakankamo slėgio gali stipriai paveikti variklio darbą ir sumažinti galią.

Gera žinia, kad blogo kuro slėgio reguliatoriaus gedimo požymiai lengvai pastebimi, o daugelyje variklių jį nėra sudėtinga pakeisti nauju. Šiame straipsnyje apžvelgsime visus įmanomus požymius, kurie galėtų būti susiję su blogo kuro slėgio reguliatoriaus darbu.

kuro slegio reguliatoriaus gedimo pozymiai
Kuro slėgio reguliatorius automobilyje



Kaip veikia kuro slėgio reguliatorius?

Kuro slėgio reguliatoriaus slėgis yra stebimas automobilio kompiuterio, kuris taip pat mato kitas automobilio sistemas per įvairius signalus, perduodamus daviklių, ir taip optimizuoja variklio darbą. Kuro slėgio reguliatorius reguliuoja pakankamą kuro kiekį, patenkantį į cilindrus degimo metu.

Visas šis procesas prasideda kuro bake. Kai variklis sukasi, kuro siurblys pumpuoja kurą iš kuro bako, šis kuras teka pro kuro filtrą į aukšto slėgio siurblį (dyzeliniai varikliai) ir tada į purkštuvus, kurie išpurškia kurą, patenkantį į variklio cilindrus.

Kuro slėgio reguliatorius užtikrina, kad kuro slėgis neviršytų numatytos normos, atitinkančios variklio parametrus. Kuras išpurškiamas tam tikrais intervalais, kurie labiausiai priklauso nuo variklio sukeltų sūkių.

Pavyzdžiui, varikliui dirbant laisvąja eiga, išpurškiamo kuro intervalai yra labai trumpi, todėl norint išlaikyti gana aukštą slėgį, kuro slėgio reguliatoriaus vožtuvas atsidaro ir leidžia kurui tekėti į kuro baką pro grįžtamąją kuro liniją. Nors šiuo atveju kuro slėgio reguliatoriaus vožtuvas atidarytas, tačiau trumpas purkštuvo išpurškimo intervalas savaime kompensuoja slėgį kuro sistemoje.

Galime įsivaizduoti, kas vyksta priešingu atveju, jei variklio sūkiai yra aukšti, vadinasi, ir daugiau kuro patenka į variklio cilindrus. Šiuo atveju išpurškiamo kuro intervalai yra ilgesni, todėl kuro slėgio reguliatoriaus vožtuvas užsidaro, taip nukreipdamas visą reikalingą slėgį į kuro purkštuvus. Akivaizdu, kad blogo kuro slėgio reguliatoriaus gedimo požymiai gali stipriai paveikti variklio darbą.

Sistemoje, kurioje nėra kuro linijos, per kurią kuras galėtų grįžti atgal į kuro baką, kuro slėgio reguliatorius yra pačiame kuro bake, taip kuro perteklius iškart yra išleidžiamas tiesiai į kuro baką ir nereikalauja papildomos grįžtamosios kuro linijos.

Senesniuose automobiliuose vožtuvas yra valdomas diafragmos, kurią valdo variklio sukeliamas vakuumas. Varikliui dirbant laisvąja eiga, esant stipriam vakuumui, diafragma atidaro vožtuvą ir taip kuro perteklius grįžta atgal į kuro baką. Naujesniuose modeliuose vožtuvas yra reguliuojamas kompiuterio ir jo veikimo principas yra kitoks. Bet kokiu atveju, nuo kuro slėgio reguliatoriaus priklauso geras variklio veikimas ir optimalus jo galios išnaudojimas, kai to reikia.

Kuro sistemos diagrama kurioje matomas kuro slėgio reguliatorius kairėje pusėje viršutiniame kampe



Blogo kuro slėgio reguliatoriaus gedimo požymiai

Dabar, kai suprantame, kokią paskirtį atlieka kuro slėgio reguliatorius, akivaizdu, kad dėl blogo jo veikimo sumažėja automobilio galia, kadangi degimo procesas cilindruose yra išbalansuotas.

Žemiau apžvelgsime požymius, kurie gali būti susiję su blogo kuro slėgio reguliatoriaus gedimo požymiais. Tačiau vertėtų nepamiršti, kad išvardinti požymiai gali būti visai nesusiję su blogu kuro slėgio reguliatoriaus darbu, todėl atitinkama sistemos diagnostika yra būtina norint tai užtikrinti.

Problematiškas degimo sistemos darbas ir sumažėjusi automobilio galia

Problemos su degimo sistema kartais gali atrodyti labai klaidinančios, kadangi degimo sistemos darbas yra labai priklausomas nuo gero kitų sistemų darbo. Nors kuro slėgio reguliatoriaus gedimo požymiai gali šiek tiek skirtis priklausomai nuo automobilio modelio, tačiau yra labai panašūs: sumažėjusi automobilio galia, netolygus variklio darbas dirbant laisvąja eiga, trūkčiojimai arba užgęstantis variklis. Tai dažnas blogo kuro slėgio reguliatoriaus gedimo požymis, tačiau panašūs požymiai gali atsirasti dėl blogo degimo sistemos darbo, įtrūkimų vakuuminėse žarnelėse ar problemų su įsiurbimo kolektoriumi, todėl pasikliauti vien tik požymiais negalima.

Kuro nuotėkis

Padidėjusios kuro sąnaudos, juntamas vis stipresnis degalų kvapas gali reikšti degalų nuotėkį. Požymiai gali atsirasti dėl blogo kuro slėgio reguliatoriaus tarpiklio arba diafragmos, esančios viduje. Tai gali atsiliepti ne tik pinigine prasme, kvėpavimas degalų garais yra kenksmingas sveikatai, todėl vertėtų nedelsiant kreiptis į specialistus, kad būtų užkirstas kelias tolesniam problemos progresavimui.

Tačiau gali būti ir kitos priežastys, tokios kaip prastos būklės kiti kuro sistemos tarpikliai, užsiteršę kanalai, filtras ar korozijos paveiktos kuro linijos.

kuro nuotekis



Juodi dūmai išmetimo sistemoje, pajuodusi ir suodžiais užsiteršusi uždegamoji žvakė

Yra ne viena priežastis, dėl ko automobilio dūmingumas gali padidėti, tačiau jeigu jaučiate netolygų variklio darbą ir išsukta uždegamoji žvakė yra pajuodavusi ir užsiteršusi suodžiais, yra labai didelė tikimybė, kad tai blogo kuro slėgio reguliatoriaus gedimo požymiai.



Degalų kvapas ištraukus tepalo lygio matuoklę

Jeigu ištraukus tepalo lygio matuoklę galima aiškiai užuosti degalų kvapą, taip pat gali būti blogo kuro slėgio reguliatoriaus gedimo požymiai. Taip nutinka, kai dėl blogo kuro slėgio reguliatoriaus darbo yra išpurškiamas didesnis kuro kiekis į variklio cilindrus nei priklauso. Taip kuro perteklius yra galutinai nesudeginamas ir susimaišo su variklio alyva.



Degalai vakuumo žarnelėje arba matomas kuro nuotėkis duslintuvo gale

Dėl blogo kuro slėgio reguliatoriaus veikimo kuro linijos gali persipildyti degalais, kurie patenka į išmetimo sistemą. Degalų perteklių galima aiškiai pamatyti išmetimo sistemos gale.

Norėdami patikrinti, ar kuro linijos yra perpildytos, atjunkite vakuumo žarnelę nuo kuro slėgio reguliatoriaus ir patikrinkite, ar nėra viduje degalų. Jeigu atjungus žarnelę joje yra prisisunkę degalų, tai – blogo kuro slėgio reguliatoriaus požymis.



Padidėjusios kuro sąnaudos

Padidėjus kuro sąnaudoms, vertėtų atkreipti dėmesį ir rasti priežastį. Kartais priežastis gali slypėti smulkmenose, todėl ne visada lengva ją rasti, tačiau viena iš jų gali būti dėl blogo kuro slėgio reguliatoriaus.

Taip nutinka, kai išpurškiamas per didelis kuro kiekis į variklio cilindrus. Šiuo atveju išbalansuojamas oro ir degalų mišinio santykis, kuris daro įtaką visam sistemos darbui.

Neužsiveda variklis

Galios trūkumas, kuro nuotėkis ar padidėjęs išmetimo dujų kiekis – tai tik keletas požymių, kurie gali neigiamai paveikti jūsų dieną. Dėl blogo kuro slėgio reguliatoriaus variklis gali apskritai nepasileisti arba užgęsti laukiant šviesoforo signalo.

Automobilio variklis sukasi ir kartais gali atrodyti, kad trumpam buvo paleistas, tačiau staiga vėl užgęsta dėl per mažo slėgio sistemoje. Nepainiokite šio požymio su išsikrauti baigiančiu automobilio akumuliatoriumi: išsikrovęs akumuliatorius nesukuria reikalingos elektros srovės, kad variklis suktųsi.

Kaip patikrinti, ar akumuliatorius nėra išsikrovęs, rasti straipsnyje „Generatoriaus gedimo požymiai: kaip patikrinti generatorių?

Kontrolinė lemputė „Check Engine“

Daugelyje šiuolaikinių automobilių prietaisų skydelyje yra įmontuotas kompiuteris. Kompiuteris skirtas stebėti automobilyje įmontuotus jutiklius. Dėl neįprasto sistemos darbo, kurį fiksuoja jutiklis, prietaisų skydelyje užsidega kontrolinė lemputė „Check Engine“. Tokiu būdu kompiuterio atmintyje yra išsaugomas klaidos kodas, pagal kurį galima numatyti, kurioje sistemos dalyje vyksta neįprasti procesai. Klaidos kodą galima nuskaityti naudojant specialų įrenginį ar programą.

Garsiai veikiantis kuro siurblys

Silpnai girdimas kuro siurblio darbas yra normalus, tačiau sugedus kuro slėgio reguliatoriui, garsas gali būti daug stipresnis ir erzinantis. Jeigu girdite, kad kuro siurblys veikia garsiau nei įprasta, vertėtų patikrinti slėgį kuro sistemoje. Dėl nepakankamo slėgio kuro siurblio darbas darosi vis garsesnis.

Pabaigai

Daugelyje automobilių kuro slėgio reguliatorių pakeisti nėra sudėtinga, tačiau prieš keičiant labai svarbu diagnozuoti ir patvirtinti, kad atsiradusių požymių priežastis yra būtent blogo kuro slėgio reguliatorius gedimo požymiai. Jeigu jums trūksta reikalingų žinių ir įrankių, kad galėtumėte patys diagnozuoti ir imtis remonto darbų, susisiekite su profesionalais, kurie diagnozuos problemą ir ras greičiausią būdą ją išspręsti.