Prieš sužinant kaip patikrinti oro srauto matuoklę trumpai įsigilinkime, kaip šis įrenginys veikia ir kokie yra oro srauto matuoklės gedimo požymiai.
Oro srauto matuoklė yra vienas pagrindinių elektroninės degalų įpurškimo sistemos komponentų automobilyje, kuris būna sumontuotas tarp oro filtro ir įsiurbimo kolektoriaus. Srauto matuoklė matuoja į variklį patenkančio oro kiekį, srautą.
Moderniuose automobiliuose įsiurbiamo oro srauto temperatūros jutiklis montuojamas oro srauto matuoklės korpuse. Yra keletas srauto jutiklių tipų, tačiau dažniausiai yra naudojamas įkaitusio laido elektros srove jutiklis, apie kurį dabar ir pakalbėsime.
Kaip veikia įkaitusio laido oro srauto jutiklis
Oro srauto jutiklis turi ploną elektros srove kaitinamą laidą. Šalia įkaitusio laido sumontuotas jutiklis matuoja oro temperatūrą. Varikliui dirbant laisvąja eiga per laidą patenka nedidelis kiekis oro, todėl juo teka silpna elektros srovė. Tuo metu, kai nuspaudžiamas greičio pedalas, atsidaro droselinė sklendė, kuri leidžia didesnį oro srautą per įkaitusį laidą. Kuo stipresnis oro srautas, tuo stipresnės reikia elektros srovės tam, kad laidas būtų išlaikytas įkaitęs. Galima sakyti, kad elektros srovė yra proporcinga oro srauto kiekiui. Oro srauto jutiklio viduje įmontuota nedidelė elektroninė mikroschema, elektros srovę paverčianti skaitmeniniu signalu ir siunčianti ją į variklio kompiuterį. Variklio kompiuteris skaičiuoja oro srauto signalą ir pagal jį apskaičiuoja, kiek kuro naudoti, kad būtų išlaikytas optimalus oro ir degalų santykis.
Oro srauto matuoklės gedimai
Oro srauto matuoklės gedimo požymiai ir keliamos problemos būdingos daugeliui automobilių, tokių kaip BMW, „Audi“, „Toyota“, „Ford“ ir kt. Matuoklė gali būti užteršta arba pažeista. Yra modelių, kuriuose bloga oro srauto matuoklė gali leisti varikliui suktis, tačiau variklio nepaleis. Blogai sumontuotas, šlapias ir permirkęs ar prastos būklės oro filtras gali labai greitai sukelti oro srauto matuoklės gedimą.
Užteršta ar sugedusi oro srauto matuoklė negali tiksliai išmatuoti oro srauto, todėl variklio kompiuteris negali tiksliai apskaičiuoti tinkamo įpurškiamo kuro kiekio. Dėl šios priežasties atsiranda įvairių su automobilio trauka susijusių problemų. Kai oro srauto jutiklis yra blogas, prietaisų skydelyje tarp įspėjamųjų ir kontrolinių lempučių reikšmių gali užsidegti reikšmė „Patikrinkite variklį“. Sugedusi oro srauto matuoklė taip pat gali turėti įtakos ir sklandžiam automatinės pavarų dėžės darbui. Kai oro srauto jutiklio signalas skiriasi nuo tikėtino diapazono, variklio kompiuteris užfiksuoja klaidą ir jos kodą, kurį išsaugo atmintyje. Dažniausiai tuo metu užsidega kontrolinė lemputė „Patikrinkite variklį“. Klaidos kodą galima nuskaityti naudojant specialų įrenginį ar programą.
Kaip patikrinti oro srauto matuoklę?
Vienas iš galimų būdų kaip patikrinti oro srauto matuoklę – prijungti specialų įrenginį naudojant programą. Ne kiekvienas iš mūsų esame automobilių meistras, naudojantis brangias programas, todėl gali tekti pasiieškoti, kas tai galėtų padaryti už mus. Tačiau yra būdas, prieinamas kiekvienam turinčiam telefoną ir įsigijusiam „Bluetooth“ adapterį. Parsisiųskite į telefoną programėlę „Torque Pro“, per kurią galėsite stebėti parametrus.
Parametrai matuojami esant skirtingiems variklio sūkiams, dažniausiai nuo 1000 iki 4000 sūkių. Nuspaudus greičio pedalą, parametrai turi didėti ir rodyti tokius, kokie yra numatyti pagal tikrinamo automobilio modelį ir variklio tūrį. Skirtingi automobilių varikliai rodys skirtingus parametrus – kuo didesnis variklio tūris, tuo stipresnis yra oro srautas.
Per maži parametrų rodikliai nebūtinai gali reikšti oro srauto jutiklio gedimą. Tai gali būti prastos būklės oro filtras, užsikimšęs katalizatorius arba užsiteršęs srauto matuoklės laidas. Dar viena priežastis gali būti sistemos nesandarumas.
Dar vienas iš paprastesnių, tačiau ne kiekvienam modeliui suveikiantis būdas kaip patikrinti oro srauto matuoklę, – tiesiog atjungti ją ir pabandyti pavažiuoti. Jeigu trauka atsirado, tai gali būti blogos oro srauto matuoklės požymis. Nepamirškite, kad atjungus oro srauto matuoklę gali ženkliai padidėti kuro sąnaudos ir prietaisų skydelyje užsidegti kontrolinė lemputė „Patikrinkite variklį“.
Patikrinti oro srauto matuoklę jos neišėmus galima naudojant multimetrą. Suprantantiems anglų arba rusų kalbą ir žinantiems kaip naudotis multimetru vaizdo filmukas apačioje, kuriame rodoma kaip patikrinti oro srauto matuoklę.
Video rusų kalba rasite paspaudę nuorodą apačioje:
https://www.youtube.com/watch?v=Z0emkgXDytY
Dažnai pasitaikantys oro srauto matuoklės gedimo požymiai – prastos būklės, pažeistos korozijos ar kitaip užterštos laidų jungtys. Dėl šios priežasties vertėtų gerai apžiūrėti laidų, jungiklių būklę. Blogai įdėtas filtras arba nesandari, blogai sumontuota filtro dėžė esant oro srautui gali įtraukti kokią nors šiukšlę.